Sunday, August 22, 2010

my LiTtle pRiNce StoRy


malam tuh tinggalla aku sorang di wad hospital Langkawi..anak dan hubby aku sedang mengharungi laut Langkawi untuk ke Hospital Besar Alor setar.Hanya tuhan saje yang tahu perasaan aku pd malam tu....nak tido mate tak nak lelap..kepale melayang2..mcm2 perkare terbayang dikepale nih..sumenyer yang buruk2 belake..biasela kite tgh kotor setan mmg suke menumpang..malam tuh aku hanye bertemankan uri anak aku je..uri yang masih lagi ade sise2 darah yang diletakkan dalam plastik yang berbalut sampul surat besar..uri tuhla yang aku peluk untuk memelpaskan rindu aku pade anak aku pd mlm tuh..kate org uri tuh kembar baby..melalui uri tuhla aku sampaikan pesan pade anak aku..aku mintak die kuatkan semangat die untuk aku...dan aku ckp aku akan sentiase menyayangi die walau apepun yg berlaku...dengan harapan anak aku akan mendengar kate2 aku,atau akan dapat merasai kasih sayang aku walaupun kami jauh...sepanjang mlm tuh cume sekali je hubby aku telefon aku..die kate dieorg dh sampai di hospital besar alor setar...lege sikit rase hati sbb dieorg sume selamat sampai...tp baby aku still lg tak confirm keadaannye..

      keesokan paginye aku di benarkan keluar dari wad Langkawi,perasaan gembire dan tak sabar melonjak2 dlm hati aku nih..tak sabar nak jumpe baby aku..tuhan saje yg tahu betape azabnye aku menunggu siang..tp sekali lagi tuhan nak uji aku..hubby aku kol die kater tiket ferri dr jeti sebelah sane dah habis so die mintak aku tunggu kat Langkawi sampai petang...sedang aku berfikir tibe2 ade org bagi salam..rupe2nye Datuk KP,isteri dan kawan2 ofis hubby aku datang..terubat sikit rase sunyi sepanjang aku dok di wad nih..walaupon sedare mare jauh tp sekurang2nye ade kawan2 hubby aku...tibe2 aku dapat idea untuk pergi ke Alor Setar sindrik..aku kol hubby aku bgtahu ape yg aku fikir..hubby aku setuju dgn idea aku..so die terus kol kawan die mintak tolong belikan tiket ferri untuk aku n antar aku ke jeti..sebelum ke jeti ade kawan2 hubby aku yg pinjamkan aku beg,baju sejuk,kasut n stokin.thank you very much aku ucapkan pade dieorg..jase kalian mmg tak terbalas..tibe di jeti aku beratur panjang sambil memeluk uri anak aku untuk naik ke ferri.terpaksela beratur sbb mane ade org tahu yg aku baru sehari lepas bersalin..walaupun perot still lagi ader rase pedih,aku buat tak tahu je aku kuatkan jugak semangat aku demi anak aku..setelah hampir setengah jam berasak2 dgn org ramai..barula aku dapat naik ke ferri.dapat je duduk atas kerusi aku terus terlelap,tp uri anak aku tak pernak lepas dr pelukan aku.2 1/2 jam aku dok atas ferri akhirnye aku sampai gak di jeti Kuale kedah..sekali lg aku berasak2 dgn org ramai,jauh jugak perjalanan yang aku tempuh..aku berjalan perlahan2 menuju ke pintu keluar jeti..kepale aku mule rase pening2 gelap..perot aku rase sakit sgt..tp aku terus jugak berjalan.dipintu keluar aku ternampak kelibat hubby aku sedang menuggu..yela org yg takde tiket takleh masuk so terpaksela tunggu kat luar..sebaik je aku melangkah keluar dr jetti hubby aku terus pegang aku..dr air muke die aku tahu die sedih tengok aku..cume die jenis yang tabah..die mintak maaf dgn aku sbb tak dapat amek aku dr Langkawi.tp aku tak salahkan die..die terus bawak aku masuk ke dalam vios kawan die..n kami terus memecut ke Hospital Besar Alor Setar..sepanjang perjalanan hati aku berdebar2 n gembire... 

No comments:

 
Blog Design by Ammupappa