Thursday, October 28, 2010

Aku Cuak...........

Malam semalam lebey kuang lam kol 2 lebey camtuhla......acerap tibe2 jew jd gelisah lam tdo.......jarang die jd camtuh kecuali kalau time die xsihat jew......tp semalam aku rase badan dier ok jew......dalam keadaan mate terpejam dier merengus2 mcm xselese.....pas2 die panjat atas badan aku menyeberang trus die tdo kat tengah2 antare aku n babah die......tp still lg gelisah n resah....rimas plak aku tgk keadaan die.....mcm ade sesuatu yg membuatkn dier rase xselese......mule2 aku syak die jd camtuh sbb dier panas,yela dahla babah die offkan aircond...die blh plak kecikkan kipas.....akupon pns gak time tuh...nak mrhpon ader......acerap trus merengus2 dlm mate terpejam....aku bgn buatkn die cucu(susu) die minum cket jew.....pas2 die lene kejap...aku rase xsampai setengah jam....die start glisah balik...kli nih siap nanges berie....aku bgn sambil peluk n pujuk die lam hati nih terdetik gak rase pelik npe ank aku gelisah berie sgt mlm nih.....
      Bile cerap dh benti nanges aku baring smule kt sebelah die pas2 aku kejutkan babah die suh kuatkn kipas,time tuhla aku n hubby aku dgr bunyi pelik.....pade aku bunyi tuh xubah cam bunyi perabot yg berat bergerak...mcm cube dialihkn...mulenye aku ngan laki aku wat derk jew....tp kerap plak dier berbunyi..last2nyer aku bukak mulut,"bunyi ape tuh bang?"..tp laki aku blh tanye soalan tuh balik kt aku.....maybe sbb mls nk lyn sgt hubby aku trus tdo blk.....tinggalla aku sorang2 cube mengamati bunyi tuh dtg dr mne.....klu xsilap aku bunyi tuh mcm dr bilik air aku....tp lam bilik air aku mne ade bnde yg blh bergerak...sumenyer melekat...pas2 aku pndang acerap dier still gelisah wlaupon kipas dh kuat....hhmmmm....tibe2 aku terpikir mungkin sbb nihla anak aku gelisah......aku trus peluk acerap sambil cube pejamkan mate...tapi baru jew aku nak lene aku dikejutkan dgn bunyi tuh lg......setiap kali nak lene jew die akan berbunyi....sudahnye aku tutup telinge aku ngan tgn n trus tdo wat xtahu jew......aku sedar2 jew jam dah 4.30 sbb mase tuh acerap marah aku sbb aku himpit kepale die......time tuh aku dh xdgr bunyik lg......pg nih mase bgn nk g kijer hubby aku trun cek kt bwh.....dier kater sumernyer ok jew..xde bnde beralihpon....bilik air akupon ok jew......hmmm....acerap plak trus jew tdo ngan lenenyer...ngantuk agknyer sbb smlm xleh tdo..dalam perjalanan ke opis tibe2 aku tingat bilik acerap aku xcek lg....trus hati aku berdebar2..........xtahu nk ckp camne....dlm hati nih terus tertanyer2 takkanla peristiwe sblm nih berulang balik....nauzubillah......mintak dijauhkan.......amin.....

4 comments:

echa said...

seram sejuk plak aku...naik abis bulu roma aku ni

ayunaufal said...

menakutkan la cite ko ni zoo..dah la kau slalu tggal sorang.. bca ayat kursi n hembus kat ubun2 acerap kalo die x leh tido.

mrs_yb's said...

hehehe..hihihiihiiiii......itu korang yg dgr..aku yg alami nih lgla.........dah senin nih laki aku kne g pahang....susah hati giler2 dah aku nih.....

mrs_yb's said...
This comment has been removed by the author.
 
Blog Design by Ammupappa